trip van 2 weken - Reisverslag uit Toruń, Polen van Niki Hoeijmakers - WaarBenJij.nu trip van 2 weken - Reisverslag uit Toruń, Polen van Niki Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

trip van 2 weken

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

30 Januari 2008 | Polen, Toruń

ha jullie

oke ik meot me schamen hahaha heb echt al lang niets meer geschreven.... maar dat komt omdat ik wat veel site heb om bij te houden... :( dan vragen jullie je natuurlijk af waarom ik dat dan heb... nou dat zit zo, iedereen gebruikt anders adressen.. hotmail, gmail, skype, waarbenjij.nu, facebook en hyves... en omdat ik met iedereen toch een beetje contact wil houden heb ik ze allemaal nodig hahaha...
facebook is nu ontzettend populair onder erasmus hier.. want je kunt er filmpjes en foto's opzetten.. en omdat iedereen het hier heeft ben ik bijna verplicht ook zo'n site te hebben :)

maar ok dat terzijde..
hier is weer genoeg gebeurt.. ik heb nu vakantie.. :p daarom ben ik zondag tot dinsdag met lina, fix en olivier (beide jongens uit frankrijk) naar ons vakantiehuis in Zbiczno geweest.. heerlijk weer gehad op maandag, we hebben een mooie wandeling kunnen maken en nog wat gefiets :) dat was langgeleden haha
het waren echt dagen van relaxe, wat biertjes en kaarten :)

nu is de periode van afscheid nemen, heel vervelend... ik haat deze periode altijd ontzettend... want in zo'n 4 maanden heb je ontzettend goede vriendschappen gemaakt.. en dan is het altijd verdrietig om te zien dat ze terug gaan naar huis.. en dat het eigenlijk dan over is.. tuurlijk je kunt ze nog een keer gaan opzoeken in hun land maar het erasmusgevoel is verdwenen als diegene met een taxi of trein wegrijd...

mijn plannen voor komende 2 weken:
2 tot 16 februari ga ik een tocht maken naar
- litouwen (zaterdag 02 febr. tot vrijdag 07 febr. samen met Fix, Olivier en Lina)
- vrijdag 07 febr. pakken we de bus en sluit Margit zich bij ons aan, naar Tallinn (hoofdstad van Estland) hier blijven we het weekend
- zondagavond van iedereen afscheid nemen, want margit en ik gaan met de ferry naar Helsinki.. de rest gaat terug naar huis.. lina naar Vilnius haar erasmus is dan ten einde.. fix gaat terug naar Frankrijk en Olivier zie ik het 2e semester weer...
- van maandag 10 febr. tot vrijdag 14 febr. zijn margit en ik bij Pipsa die in Helsinki woont...
en dan vrijdag en zaterdag staat in het teken van terugreizen naar Torun.. waar we dus 2 dagen over doen omdat we niet met het vliegtuig willen en de boottocht is te lang en te duur.. dus vrijdagavond zien we lina weer in Vilnius hier de avond stappen en de volgende dag 7 tot 9 uur de trein naar warschau en dan 2,5 uur de trein naar Torun..

zondag zijn we moe en maandag begint school weer hahaha vooral voor margit wordt het zwaar... want die is nu in oostenrijk en als ze terugkomt reist ze direct door naar Vilnius.. hahaha
waarom we alles zo proppen komt omdat Margit maar 2 weken vakantie heeft en ze is lerares.. dus ze kan niet zomaar vrij pakken..

ik ben er zeker van dat het super gaat worden.. al ligt er in helsinki geen sneeuw doordat de aarde aan het opwarmen is.. echt heel vervelend. :( ze hebben daar al maanden regen ipv sneeuw (zoals pipsa me schreef.. ) ik ben benieuwd

aan iedereen in Limburg ALAAF!!! have fun met de carnaval!!!

dikke knuffel van mij

  • 31 Januari 2008 - 16:02

    Mama:

    pff, wat een vooruitzichten!!! Ik schrijf je na vannavond op de mail...GOEIE REIS EN TOT SCHRIJFS

  • 27 Februari 2008 - 08:17

    Lea:

    Hallo niki.

    Nog bedankt voor hetmooie kaartje.
    We zien je vlug met jouw mooie foto's
    van jouw vakantie.
    Ik verheug me erop.
    Groetjes uit Beesel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Ik heb afgelopen jaar sept-juni '06 / '07 een internationale talencursus in Torun, een plaatje in het midden van Polen, gevolgd. Torun is een grote studentenstad met veel historische gebouwen. Vergelijk het met Maastricht, knus en gezellig!! 30,31 aug en 01 september ga ik naar berlijn, monika opzoeken en ik hoop dat ik Jonnna ook zie (vriendinnen van afgelopen jaar) 02 september begint mijn cursus, 3 weken poolse taal intensief daarna zal ik nog andere talencursussen volgen en we zien wel waar ik uitkom :) laat af en toe een berichtje voor me achter zodat ik weet hoe het in Limboland is... liefs Niki

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 40898

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2007 - 30 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: